Informatie
Zo ook deze Ferrari 355 die zijn kracht put uit 3,5 liter inhoud. De Ferrari F355 heeft de modernste
technieken in dit al weer zo’n twintig jaar gebruikte V8-concept.
Van 4- bovenliggende nokkenassen keken we bij Ferrari al nooit op,
maar met de 5-kleppentechniek stonden de makers van deze Ferrari vooraan in de rij.
Het aller modernste motormanagement heeft zijn uitwerking niet gemist.
380 PK jaagt de V8 uit zijn bescheiden motor inhoud naar de achterwielen en dit alles zonder “Turbohulp”.
Duidelijk is hier wel dat we met een echte volbloed sportwagen te maken hebben.
In slechts 4,7 tellen komt de Ferrari F355 vanuit stilstand van 0 naar 100 km/h.
Daarnaast blijft de Ferrari doorgaan tot 295 km/h. Wat nog mooier overkomt zijn de onbeschrijflijk mooie
motor geluiden die veertig kleppen,
vier nokkenassen en de aanzuiglucht produceren.
Met open kap en het zeer hoge toerental van 8500 is het een super geluid.
De koude rillingen lopen je zo over de rug, onvoorstelbaar mooi
Perfect rijden
In tegenstelling tot wat je misschien zou verwachten van deze supersportwagen, met bijna 400 pk,
is de Ferrari 355 ook zeer gemakkelijk te rijden is.
De koppeling is zeker niet zwaar en de zesbak laat zich met de mooie Ferrari pook eenvoudig bedienen.
Standaard heeft de Ferrari ook stuurbekrachtiging en rijdt je messcherp door de meest wilde bochtencombinaties.
De centraal geplaatste motor zorgt voor een zeer lang neutraal blijvend bochtgedrag.
De volledig gladde onderkant met speciale lucht geleidingsprofielen
genereert onderdruk en zuigt daardoor de Ferrari als het ware aan de weg vast.
Dit resulteert in neerwaartse druk en zorgt voor de onbegrensde grip van het onderstel.
De wegligging staat een fatsoenlijk comfort niet in de weg.
De elektronische regeling van de demperkarakteristiek zorgt bij een rustige rijstijl voor een soepele demping.
Naast hard rijden is deze Ferrari 355 natuurlijk ook bij uitstek geschikt om te flaneren over fraaie boulevards.
Met de elektrisch bediende kap naar beneden,
zon op je hoofd en luisteren naar de geluiden van de Ferrari-V8 motor.